Tuesday 15 November 2016

ন’ট নিষিদ্ধকৰণৰ পিছৰ পর্যায়

চৰকাৰখনে 500 আৰু 1000 টকীয়া নিষিদ্ধ কৰি এক সাহসী পদক্ষেপ গ্রহণ কৰিলে৷ পাকিস্তানৰ প্রস্তুতকাৰী কাৰখানাসমূহে নকল ছপা কৰি দেশখনৰ উগ্রপন্থী গোটসমূহক যোগান ধৰিছিল৷ ৰাজনৈতিক দলসমূহে এক বুজন পৰিমাণৰ গোপনে ৰাখিছিল৷ আনহাতে মাটি-সম্পত্তিৰ বৃহৎ ব্যৱসায়ী (ৰিয়েল ইষ্টেট)সকলে লা ধনৰ জৰিয়তে ব্যাৱসায়িক লেনদেন কৰে৷ সেয়েহে চৰকাৰৰ এনে পদক্ষেপত সাধাৰণ মানুহে স্বস্তিৰ নিশ্বাস পেলাব বুলি অনুমান কৰা হৈছে৷ যি সময়ত বিভিন্ন খণ্ডৰ বৃহৎ ব্যৱসায়ীসকলে কৰ ফাকি দিয়ে, তেতিয়া সাধাৰণ লোকৰ দৰমহাৰ পৰা আয় কৰ আদায় কৰা হয়৷ তেওঁলোকে তেনে সময়ত দৈনন্দিন জীৱনৰ অভাৱ-অভিযোগবোৰ পূৰণৰ ক্ষেত্রত সমস্যাৰ সন্মুখীন হয়৷ কিন্তু সেই সমস্যা বৰ বেছি দিন নাথাকে৷ সি যি নহওক, নিষিদ্ধকৰণৰ পাছতো লা ধন আহৰণত উৎসাহ যোগোৱা এই ব্যৱস্থাটো একেই থাকিব৷ দুর্নীতিগ্রস্ত কৰ প্রশাসন আৰু কৰৰ উচচ হাৰৰ সংযোগৰ ফলতেই লা ধন আহে৷ উদাহৰণ স্বৰূপে এটা কাৰখানাৰ মালিকে প্রতি মাহে এক কোটি টকা মূল্যৰ ডিজার্ট কুলাৰ প্রস্তুত কৰে৷ তেওঁ সেই সামগ্রীৰ বিক্রীৰ ওপৰত আবকাৰী শুল্ক, বিক্রী কৰ আৰু আয় কৰ দিব লাগে৷ তেওঁ প্রতি মাহে প্রাযþ 35 লাখ টকাৰ কৰ আদায় দিব লাগে৷ দুর্নীতিগ্রস্ত কৰ বিষয়াসকলক দুই লাখ টকা দিÃ 33 লাখ টকাৰ কৰ ৰেহাই পোৱাটো তেওঁৰ বাবে অধিক লাভজনক ব৷ কাৰখানাৰ মালিকৰ লগতে আবকাৰী পৰিদর্শকজনেও এই সঞ্চয়ৰ ধন বিনিয়োগ কৰিব বিচাৰে৷ গতিকে তেওঁলোকে তাৰে অলংকাৰ কিনি থয়৷ সেই ধন সোণৰ আমদানিৰ ৰূপত দেশৰ বাহিৰলৈ যায়৷ ৰাজনীতিবিদসকলেও বিভিন্ন বিষয়াৰ পৰা চাকৰি সংক্রান্তীয় সুবিধা প্রদানৰ ক্ষেত্রত ধন সংগ্রহ কৰে৷ দুর্নীতিগ্রস্ত বিষয়াসকলে ফেক্টৰীৰ মালিকসকলৰ পৰা ধন সংগ্রহ কৰে আৰু তেওঁলোকক কৰ ফাকি কার্যত সহায় কৰে৷ নিষিদ্ধকৰণে এনে ধৰণৰ দুষ্কার্যবোৰত বাধা দিব নোৱাৰে৷ গতিকে, ৰাজনীতিবিদ, সম্পত্তিৰ লেনদেন কৰোঁতা আৰু অলংকাৰ ব্যৱসায়ীসকলৰ হাতত থকা নগদ ধনসমূহৰ বাবে বর্তমান যি বিপদ আহিছে, পৰৱর্তী সময়ত গোটেই ব্যৱস্থাটোৱে আগতকৈ কিছু কমকৈ লেও পুনৰ সেই একেদৰেই লা ধন আহৰণত সহায় কৰিব৷ পাকিস্তানৰ নকল প্রস্ততকাৰী ফেক্টৰীবোৰো উচচমানৰ সুৰক্ষা ব্যৱস্থাসম্পন্ন প্রস্তুত কৰিব পৰাকৈ উন্নীত কৰা ব৷ নিষিদ্ধকৰণৰ লাভজনক প্রভাৱৰ সীমাবদ্ধতাৰ আন কিছুমান কাৰণো আছে৷ লা ধনৰ পৰিমাণ কমাব৷ ফেক্টৰীবোৰে উৎপাদিত সামগ্রীসমূহ বিক্রী কৰাৰ বাবত অধিক কৰ আদায় দিব লাগিব৷ চৰকাৰে অধিক কৰ সংগ্রহ কৰিব পাৰিব৷ প্রস্তুতকাৰীজনে অধিক মূল্যত ডিজার্ট কুলাৰ বিক্রী কৰিবলগীয়া , কাৰণ তেওঁ সেই সামগ্রীৰ ওপৰত সম্পূর্ণ কৰ আদায় দিব লাগিব৷ ফলত গ্রাহকে অধিক মূল্য ভৰিব লাগিব আৰু তেতিয়া তেওঁলোকে ডিজার্ট কুলাৰৰ ঠাইত টেবুল ফেনহে কিনিব৷ ইয়াৰ ফলত ডিজার্ট কুলাৰৰ চাহিদা কমি আহিব৷ কিন্তু এয়া অর্থনীতিৰ ওপৰত প্রত্যক্ষ প্রভাৱহে৷ এই ব্যৱস্থাৰ চূড়ান্ত প্রভাৱ নির্ভৰ কৰিব চৰকাৰৰ ব্যয়ৰ ওপৰত৷ চৰকাৰে বর্ধিত ৰাজহেৰে ঘাইপথ নির্মাণ কৰিব পাৰে, এম এনৰেগাৰ মজুৰি বা দেশত উচচমানৰ অস্ত্র তৈয়াৰ কৰিব পাৰে৷ ঘাইপথসমূহে যাতায়াত ব্যৱস্থা কম খৰচী কৰি তোলে আৰু প্রস্তুতকর্তাসকলৰ ব্যৱসায়ত সহায় কৰে৷ এম এনৰেগাৰ মজুৰি বৃদ্ধিয়ে সাধাৰণ মানুহৰ ক্রয় ক্ষমতা বৃদ্ধি কৰিব আৰু তেতিয়া তেওঁলোকে টেবুল ফেনৰ সলনি কুলাৰো কিনিব পাৰিব৷ দেশত অস্ত্র নির্মাণ লে শ্রমিক আৰু সা-সঁজুলিৰ চাহিদা বৃদ্ধি পাব আৰু তেতিয়া সাধাৰণ মানুহৰ আয়ো বৃদ্ধি ব৷ আনহাতে, যদি চৰকাৰে দুর্নীতিগ্রস্ত ৰাজহুৱা খণ্ডৰ বেংকত অধিক ধন থয়, দুর্নীতিগ্রস্ত চৰকাৰী কর্মচাৰীক অধিক মজুৰি দিয়ে আৰু অস্ত্রৰ আমদানিত অধিক ব্যয় কৰে, তেতিয়া দেশৰ অর্থনীতিলৈ ভাবুকি আহি পৰিব৷ এই লক্ষণবোৰ সন্তোষজনক নহয়৷ ইণ্টাৰনেশ্যনেল ৰেটিং এজেন্সিজ ষ্টেণ্ডার্ড আৰু এণ্ড ফিট৲ছে ভাৰতৰ ৰেটিং উন্নীত কৰিবলৈ অস্বীকাৰ কৰি কয় যে চৰকাৰৰ বিত্তীয় অৱস্থা সুস্থিৰ হোৱা নাই৷ তেওঁলোকে ৰাজহুৱা খণ্ডৰ বেংকসমূহৰ দুর্বল অৱস্থাৰ বিষয়ে আঙুলিয়াই দিয়ে৷ ইয়াৰ পৰা গম পোৱা যায় যে চৰকাৰী ব্যয়ৰ অৱস্থা বৰ উন্নত নহয়৷ এনে পৰিস্থিতিত লা ধনৰ হ্রাসকৰণে সাধাৰণ মানুহৰ ক্রয়ক্ষমতা হ্রাসহে কৰিব আৰু অস্ত্র আমদানিৰ ক্ষেত্রত অধিক ধন দেশৰ বাহিৰলৈ যোৱাৰ পথ মুকলি কৰিব৷ এনে লে দেশৰ অর্থনীতিত আঘাত হনাৰ সম্ভাৱনা থাকিব৷ নিষিদ্ধকৰণে ইতিবাচক প্রভাৱ পেলালেহেঁতেন, যদিহে চৰকাৰে প্রথমে কৰৰ হাৰ কমোৱাৰ লগতে নিম্নবর্গৰ আমোলাতন্ত্রৰ দুর্নীতি নিয়ন্ত্রণ কৰিলেহেঁতেন৷ তেতিয়া গ্রাহকৰ ওপৰত পৰা কৰৰ বোজা হ্রাস কৰাৰ সম্ভাৱনা থাকিলেহেঁতেন৷ চৰকাৰী ব্যয়ে ঘাইপথ নির্মাণ আৰু অস্ত্র-শস্ত্রৰ ঘৰুৱা প্রস্তুতকৰণৰ দৰে উৎপাদনমূলক কাম-কাজৰ দিশেৰে গতি কৰা উচিত৷ এনেধৰণৰ পদক্ষেপসমূহৰ অবিহনে নিষিদ্ধকৰণ এক অভিশাপ স্বৰূপহে হৈ পৰিব৷ 

No comments:

Post a Comment